Uzunköprü Belediyesi’nden Geçmiş Dönem Belediye Başkanı’na Yapılan Fazla Maaş Ödemeleri İle İlgili Açıklama

By admin Tem3,2024

Uzunköprü Belediyesi, geçmiş dönem Belediye Başkanı’na sehven ödenen maaş tutarının iadesi konusunda bir bilgilendirme yaptı. Belediye yetkililerinden alınan bilgiye göre, 15 Mart 2024 tarihinde tam olarak ödenen başkanlık maaşının, görev süresinin 31 Mart 2024 tarihinde sona ermesi nedeniyle fazla ödendiği tespit edildi. Ayrıca 15 Nisan 2024 tarihinde bankaya iletilen listede yanlışlıkla kimlik bilgilerinin yer alması nedeniyle, yeni başkanın henüz mazbatasını alamadığı süreçte eski başkana bir maaş ödemesi daha yapıldı.

Bu hata fark edildikten sonra, fazladan ödenen maaşların geri iadesi önce sözlü olarak talep edildi. Ardından 40 günlük bekleme süresinin sonunda yazılı bir iade talebi gönderildi. Bu talebe 30 gün sonra verilen cevapta, OREKAB (Orta Edirne Katı Atık Yönetim Birliği) huzur hakkından kaynaklanan alacaklarla mahsuplaşma talepleri gündeme getirildi. Ancak her iki kurumun tüzel kişiliklerinin ayrı olması nedeniyle, böyle bir mahsuplaşmanın hukuken mümkün olmadığı belirtildi.

Bu süreçte, Uzunköprü Belediyesi kamu kaynaklarının doğru ve adil bir şekilde kullanılması ilkesine uygun hareket ederek, kamu zararının tahsili için gerekli yasal işlemlere başladı. Belediye, kamuoyuna yaptığı açıklamada, yerel yönetimlerin şeffaflık ilkesi çerçevesinde hareket etmeye devam edeceklerini ve bu konuda yürütülen iş ile işlemler hakkında saygı ile bilgi verdiklerini belirtti.

By admin

İlgili Haberler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir